"כיום, כ־35% מהמחלקה להנדסת תוכנה בשנקר ברמת גן הם נשים, והמספרים הולכים וגדלים מדי שנה, כאשר 50% ממצטייני התואר - נשים". כך אומרת מנהלת המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר ד"ר יונית רושו, לקראת יום המהנדסות הבינלאומי שחל היום.

מהנתונים עולה עוד כי כיום לומדות יותר נשים מגברים בפקולטה להנדסה בשנקר, שבה ניתן ללמוד הנדסת תוכנה, הנדסת חומרים פולימריים, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול והנדסה כימית. "למדתי הנדסת תוכנה בשנקר בשנת 2000 ביחד עם ארבע בנות נוספות בלבד, ומאז מספר הנשים הלומדות הנדסה הולך וגדל מדי שנה", מספרת רושו עוד.

המחלקה להנדסה בשנקר מכילה ארבע התמחויות פרקטיות המכינות את בוגריה לתעשיה, כאשר שתיים מההתמחויות הייחודיות הן סייבר ומודיעין ופיתוח משחקים. זאת, לצד ההתמחות הפרקטית בתחום ההייטק.

מ' (23), אשת קבע ובמקביל סטודנטית במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, מספרת על השילוב בין שירות משמעותי ללימודים גבוהים: "העולם מתקדם טכנולוגית והצבא צריך להתאים את עצמו. ככל שהמערכת טובה יותר וידידותית יותר, זה משפר את יכולות הצבא בשטח. במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר אני לומדת כיצד לייצר את המוצר המקסימלי".

עוד עולה מנתוני המכללה כי במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר את הרוב המשמעותי מהוות מרצות, שהן בעלות דוקטורט או פרופסוריות. "הן מהוות דמות לדוגמה עבורנו, שאפשר להגיע רחוק ולהיות תותחיות כמותן", מוסיפה מ'. ד"ר רושו מספרת עוד כי מבחינת הסטודנטים, אין אצלם הבדל בין הבנים לבין הבנות. "אין אוכלוסייה מוחלשת, הסטודנטיות תופסות לא פחות מהסטודנטים". 

מ' עצמה סבורה כי לאחרונה יש יותר איזון בין גברים לנשים בלימודים. "הנשים לא פחות חריפות מהגברים ומעודכנות מהם", היא מסכמת.